Új haszongépjármű hajtáslánc hajtóművének kifejlesztése
Projekt címe: Új haszongépjármű hajtáslánc, magasabb hatásfokú, nagyobb teljesítményű, alacsonyabb zajszintű és kiterjesztett élettartammal rendelkező hajtóművének kifejlesztése
Projekt azonosítója: GINOP 2.2.1-15-2016-00017
(Fő)kedvezményezett neve: Rába Futómű Gyártó és Kereskedelmi Kft.
Konzorciumi partnerek (amennyiben vannak): Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft., JANKOVITS ENGINEERING Kft., Miskolci Egyetem
Projektvezető: Vadászné Prof. Dr. Bognár Gabriella
Szakmai vezető: Dr. Jálics Károly
Pénzügyi vezető: Gere Aranka
Projekt asszisztens: Gere Aranka
Projekt összköltsége (Ft): 578 946 410
ME támogatás összege (Ft): 110 000 000
ME támogatás intenzitása (%): 100
Projekt kezdési dátuma: 2016.07.01.
Projekt befejezési dátuma: 2021.03.31.
Konzorciumi partnerek és a támogatás összege (amennyiben konzorciumban valósul meg a pályázat):
Konzorciumi partner megnevezése | Megítélt támogatás (Ft) | Saját forrás (Ft) | Összesen (Ft) |
---|---|---|---|
Rába Futómű Gyártó és Kereskedelmi Kft. |
129 476 877 |
152 371 266 |
278 848 143 |
Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. |
281 017 750 |
0 |
281 017 750 |
JANKOVITS ENGINEERING Kft. |
61 451 783 |
79 283 179 |
140 734 962 |
Miskolci Egyetem |
110 000 000 |
0 |
110 000 000 |
Összesen: |
578 946 410 |
231 654 445 |
810 600 855 |
Projekt összefoglaló:
Jelen projekt célja - proaktív módon- az ügyfeleink igényeire alapozva, olyan haszongépjármű hajtáslánc fejlesztése, mellyel biztosítjuk a tevékenységünk magas szintű, kiegyensúlyozott jövedelmezőségét, ezzel hosszú távon erősítve a hazai gazdaságot.
A létrejövő termék amellett, hogy a megváltozott vevői igényeket kielégíti, egy „zöldebb” elemet képvisel a portfólióban. A hatásfok és teljesítmény növelése mellett cél a csereszabatos rendszer kialakítása, tehát az, hogy az új hajtómű a kisebb változatok helyére beépíthető legyen.
Az új termék alacsonyabb mechanikai veszteségei révén, kisebb járműszintű fogyasztást eredményez, ami károsanyag kibocsátás csökkenéshez járul hozzá. Ahhoz, hogy a mechanikai veszteségek csökkenjenek szükséges az olajkavarási veszteségek csökkentése és a hajtáslánc elemek optimalizálása.